Koncz Róbert (McKoncz) - Cipi /Lada 2107/

Készülünk párhuzamosan két sorozatban is, igaz mindenhol csak azokon a versenyeken, ami tetszik. Egész sorozat nem fog menni, úgy néz ki...
A TME-ben egy teljesen utcai, széria BMW-vel N csoportban indulunk, esetleg előfutunk.
A zsigulival csak A Lightban fogunk menni Sprintben, hisz a többség a TME-ben egy "merőben új", igazi kuriózum kategóriát alkotott (...ühüm...), ahol nem változott semmi, csak kevesebben kell küzdeni. Ebben meg nincs motiváció számomra. A többség így szeretett volna versenyezni, hát versenyezzenek így - kategóriánként 4-en...
Mi nem úgy szeretnénk dobogóra állni, hogy 4-en legyünk kategóriában, márpedig ez a kategória semmivel sem olcsóbb, így nem lesz népesebb sem. Kicsit szerencsétlenül sült el a dolog, hisz a kiírás tervezetben még utcai gumi volt, majd egy szavazáson (most februárban), ahol 11 szavazat érkezett, a slikk mellett döntöttek, amit én is elfogadok, hisz mindig a többség döntsön. Viszont azok, akik nem voltak netközelben és eredetileg az utcai gumi mellett voksoltak, csak most döbbentek rá, hogy a döntés az eredeti tervekhez képest megváltozott, slikk lesz.
Így az az 5-6 páros, aki a Sprintből át tudott volna jönni az azonos kategória okán, így kiszorult, mint ahogy az a néhány is, akik tőlem tudták meg, hogy a kategória mégsem így lesz megtartva. Friss építésű autóik emiatt ide nem megfelelőek, ráadásul új résztvevőként szavazni sem tudtak. A netes szavazás botrányba fulladt, ugyanis a 2. nap végén néztem 120 szavazat érkezett abból a mezőnyből, ahol max. 20 páros fog A-ban menni...
Nem arra lettünk volna kiváncsiak, hogy ki tud többet a gép előtt ülni, hanem arra, hogy hányan akarnak indulni...

Marad nekünk és az A Lightosoknak is az előfutás, de ezzel elnéptelenedett az A csoport, ráadásul azok, akik eddig a kategória "tölteléke" voltak - technikai hátrányuk okán - semmivel sem kerültek közelebb a kategória elejéhez.
Nem üdvözlöm a döntést, de elfogadjuk és jó versenyzést kívánunk a kategória versenyzőinek.

Emiatt egy olcsóbb versenyzési lehetőségét kerestünk, így a BMW mellett döntöttünk. Ez egy teljesen utcai autó, így remélhetőleg kis pénzből tudunk vele menni, igaz még ehhez is segítségre lesz szükségünk.

A zsigulit a lehetőségekhez képest átnéztük és a kategóriának megfelelő 1,6-os motort kapott, fejleszteni nem tudtuk.
A BMW egy nagyon olcsó lehetőség a versenyzésre, gyakorlatilag árban a mezőny utolsó harmadába tartozó autó. A megszokott módon átnéztük, a szánk ízére állítgattuk, meglátjuk mit tud élesben. Hóban nagyon tetszett.
A TME versenyeken mindenképpen Cipi navigál, a zsiguliba keresem a lehetőséget, hogy egy anyagilag részben segíteni tudó, de mentalitásban is hozzám közel álló navigátort találjak, aki szintén kedvet érez arra, hogy egész szezont menjen.
Ha nem sikerül megyünk ott is néhány versenyen Cipivel, aki anyagilag nem tud segíteni, de igazi jó barátom és a hangulat garantált, ha együtt megyünk.
Ez is több, mint amit sokan elmondhatnak magukról.

Igyekszünk Gyönkön ott lenni, meglátjuk sikerül-e azt nyújtanunk, amit eddig.
Ha igen,már elégedettek leszünk.
Koszorú Csaba /Lada 2101/

Sajnos meg kellett hoznom egy igen nehéz döntést. Mivel az anyagiak diktálnak, meg kell váljak a zsigulitól. Próbáltam egyben eladni, de sajnos az nem sikerült. Jelenleg alkatrészenként árulom ki, amit lehet.
Ha már úgy alakult, hogy egyben nem kelt el, akkor ezt a remek papíros kasztnit nem herdálom el. Visszakerül bele az utcai motor és megtartom. De nem adom fel. Bízom benne, hogy javul a helyzet és újra versenyezhetünk.
Kovács Róbert (Topi) - Kovács Zoltán /Lada 2107/

A tavalyi versenyzésünkre már kihatással volt a jelenlegi válság, ezért már tavaly sem sikerült teljes szezont versenyezni. Az ominózus kurdi versenyen Wágner Csabi volt az alkalmi navigátorom. Verseny előtt betettük a motorba a nagy vezérműtengelyt és felraktuk a Solex karburátorokat. Sajnos a versenyen kiderült, hogy ez nem volt jó döntés. Egyrészt alig volt kompresszió a motorban, másrészt pedig annyira melegedett a motor, hogy teljesen átforrósodott tőle az olaj is. Ennek következtében aztán voltak kanyarok, ahol nem volt olajnyomás... A pálya felétől visszavettem a tempót, így sikerült végigmenni a szakaszon. Aztán gyorsszerviz következett, Csabi próbált állítani a karburátoron. A próba során elkezdett kopogni a motor, ezért arra gyanakodtunk, hogy csapágyas lett a motor, így feladtuk a versenyt.
Amikor szétszedtük a motort, rájöttünk, hogy jó döntést hoztunk. A lendkerék közepe már ki volt törve, csak a Szentlélek tartotta. A motor revíziója azóta megtörtént, új csapágysort és gyűrűket is kapott a motor. A kasztni némi felújításra szorul, az elmúlt néhány év nem múlt el nyomtalanul. Néhány repedést ki kell javítani és a csavaros csövet is ki kéne cserélni, viszont a fényezés még mindig a régi...
Az idei évre teljes szezont nem tervezek. Majd ahogy az idő, a pénz és a kedv engedi igyekszünk a kedvenc pályákon versenyezni. A navigátor Zoli munkájából kifolyólag bizonytalan, ha sikerül összeegyeztetni, akkor természetesen vele megyek, de beugrós mindig van. Emellett ugye kérdéses a versenyautó is, a kocskát fel kell újítani, a kereklámpás pedig még nincs kész. Viszont most látótérbe került egy e21-es BMW. Az állapotfelmérés után eldöntjük, hogy érdemes-e nekiállni az erősítésnek és a csövezésnek, de nem kizárt, hogy azzal állunk rajthoz.
Már a korábbi Simontornya rally-k szervezésében is részt vettem, de idén a TME-től függetlenül rendezzük meg augusztusban ezt a népszerű versenyt. Emellett tárgyalás alatt van egy meglepetés verseny is, ami a környéken kerülne megrendezésre és szintén egy falun belüli, aszfaltos verseny lenne. Meglátjuk.

Képek, hírek: Topi Racing
Nagy "Ivó" Gergely - Vermes Attila /Lada 2107/

Tavaly kitűzött célunk annyi volt, hogy egyik TME futamon megszerezzük életünk első kupáját. Ez sikerült is, igaz arra nem gondoltunk, hogy rögtön kettőt is kapunk és a legfelső fokra állunk majd. Hozzá kell tenni, elég kevesen voltunk Majson, de így is nagy öröm és örök emlék marad az egész csapat számára. Sok tapasztalatot szereztünk 2008-ban, sokat fejlődtünk technikailag és a pályán is. Nagyon élveztük a szezont, igaz csak az év végére állt össze az autónk!
Ebben az évben teljes TME és DRT szezont tervezünk, bár 2 futam egybe esik a jelenlegi kiírások szerint. Valamelyiken biztosan ott leszünk. TME-ben az új kategóriák kis fejtörést okoztak, hogy melyik csoportra is készítsük Ladánkat. Úgy döntöttünk, hogy H-csoportban fogunk menni. Célt is tűztünk ki magunknak, az első 6-ban szeretnénk végezni évvégén. Kicsit komolyabban fogjuk venni ezt az évet, főleg a szombat esti bulik lesznek visszafogottabbak!!! DRT-ben is mindent megteszünk a jó helyezésért. A navigátor továbbra is Vermes Attila marad.
Az autónk kicsit megfáradt a 2008-as szezon alatt, ezért úgy döntöttem újat építünk. Sikerült vásárolnom egy jó állapotú kasztnit, korrekt csővel, elfogadható áron. Új futóművet rakunk alá, amit csak lehet fejlesztünk rajta. A fékeket kicsit átalakítjuk, módosítjuk. A motorban 4 verseny van, ahhoz nem nyúlunk hozzá, csak 2 új karbit kapott, reméljük nem lesz vele gond. Váltó nem változik, egy rövidebb áttételt és 4 új slicket fogunk még vásárolni. Szponzoraink továbbra is támogatnak minket, újak is szóba jöttek már.
Nagyon várjuk már a kezdést, ja és H4-esek kössétek fel a gatyát, ha kell kettes létrával, de ott leszünk már az elsőn!!!
Nagy László /Lada 2105/

Teljes szezont valószínüleg idén sem tudunk menni. Természetesen igyekszünk a lehetőségekhez képest minél több versenyen rajthoz állni.
Tavaly Miszlán a motorunk megadta magát, majd Simontornyán egy 1,6-os motorral sikerült rajthoz állnunk. Az idei első versenyre nem valószínű, hogy elkészül az autó, de áprilisban már szeretnénk indulni.
Stepán Árpád (Takszis) - Lovay Miklós (megaram) /Lada 2101/

Idén teljes szezont tervezünk Miklóskával rallye másodosztályban. Miskolcon KarbonLacival szándékozunk indulni, Mikinek egyéb elfolglaltsága akadt. Ezenkívül tervezünk néhány sprint versenyt is, (pl. a simontornyait :) ) saját magunk, illetve a támogatóink szórakoztatása céljából. Ami a legfontosabb, hogy ezt egy új csapat keretein belül tudjuk megtenni. Úgy néz ki, hogy a támogatói háttér is összeáll.
Az autót is fejlesztjük, Topi barátom faragja a kasztnit; egy picit szélesebb lesz és nő a nyomtáv is - nagyságrendileg 8 cm-t - és kap a gép egy új kipufogó rendszert.

Hírek, képek, újdonságok: takszis.hu
Tarrósi Péter (megasztár) /VW Scirocco/

Érdekesnek, de nem versenyzéssel telinek ígérkezik az idei év. Tavaly a kurdi váltóhiba miatt a motor felrobbant, ez nagyban meghatározza az idei szezon kezdetét. Egy gyengécske utcai motorral édesapám fog néhány versenyen rajthoz állni az év első felében, többek között Simontornya is szerepel a tervek között. Közben Somogyi Lajos készít számunkra egy új motort, amivel a terveink szerint az év második felében versenybe szállunk. Mivel az egész szezon elég bizonytalan, a navigátor személye is kérdéses. Meglátjuk hogy alakul.
Addig is a tanulmányaimra összpontosítok.
Wágner Zsolt - Bárkányi Róbert /Lada 2105/

A leglényegesebb változás 2009-re az autónkban az, hogy kapott egy homlóg A-s motort.
A motorról röviden:
Könnyített és polírozott főtengely és hajtókar, bővített A-s hengerfej. A karburátor maradt a régi, kivéve a beállításait. A motorról dióhéjban ennyit, bár lenne még mit írni. A futóművet is átnéztük, egy két pontot megerősítettünk, új kipufogó rendszer van az autón, amit külön köszönünk Vajda Jocinak.

Terveink:
A TME sorozatban végig szeretnénk versenyezni az évet, az összes aszfaltos versenyen ott szeretnénk lenni. A cél mindenképpen az év végi dobogós helyezés, de ez még nem a realitás. Lehet, hogy indulunk egy-két DRT trophy versenyen is, de Simontornyán mindenképpen.
A navigátor továbbra is Bárkányi Robi és úgy néz ki, bővűltünk egy csapattaggal Endre személyében, aki szerelő lesz.

Hírek, képek: kmse.hu
Zsobrák Róbert (Zsobi)

Köszönöm, hogy megkerestél engem, illetve minket is. Ebben az évben még nagyon képlékenyek a dolgok. Sajnos a versenyautót tavaly eladtam - ház vásárlás miatt - és most nincs semmi "színeshangosautó" az udvaron, amivel versenyezni lehetne.
Az idei tervek első körben arról szólnak, hogy kellene venni egy autót, de ha lehet akkor hivatalos papíros kocsit. Nekem már régóta vágyam egy Kupás Suzuki Swift I. Ez a kocsi árban elérhető, a versenyzés sem túl költséges vele. Ha sikerül beszerezni egyet akkor a TME-nél mennénk N1 csoportban.
Valamint még gondolkodunk egy Trabant szlalom autó készítésén is, csak hobbiból.

Bővebb infót, képeket és videókat találsz a www.zsobiracingase.mlap.hu weboldalon.