Beszélgetés a Stepán-Lovay párossal az idei Mecsek Rally-ról és jövőbeni terveikről - 2008.11.20.

Nyirádra elkészült a Somogyi-féle motor. Az időket nézve jól sikerült, kategória első helyről estetek ki, ennek ellenére még az F1 kategória 3. helyének esélyeseként indultatok Pécsen.
Milyen elvárásokkal vágtatok neki Mecseknek?

Stepán Árpád:

Nagyon jól sikerült az új motor, ezúton még egyszer köszönöm Somogyi Lajoskának! Elsősorban pontot szerettünk volna szerezni, hiszen jó eséllyel indultunk az év végi dobogó 2. illetve 3. fokáért. A 2. helyre csak matematikailag volt esélyünk, így csak a biztos célba érkezésre hajtottunk, természetesen lehetőségeinkhez képest minél látványosabban!

Lovay Miklós:

Célba kell érni. Baumgartnerék 5 ponttal voltak lemaradva mögöttünk a negyedik helyen az éves tabellán, így fő célként a célba érkezés lebegett a szemünk előtt. Ugyanakkor nevezhető hazainak a verseny, rengeteg szurkolónk volt kint a pálya szélén, nekik is szerettünk volna örömet okozni. Úgy gondolom, mindkét célt sikerült teljesíteni ;)

Mennyire ismerősek a Pécs környéki pályák? Jól éreztétek magatokat?

Stepán Árpád:

Gyermekkorom óta járok a környékre versenyt nézni, sok kanyart láttam már kívülről, a tavalyi Mecsek Rallyn szintén indultam. Alapvetően itt lakom 60 km-re, és ha Pécsen járok, mindig a Mecsek felé megyek. Csak a fekedi gyors volt ismeretlen. Leírhatatlanul jó érzés itt versenyezni, hiszen hazai versenynek tituláljuk, rengeteg barát, ismerős, és szurkoló vár minket a pályák szélén.

Lovay Miklós:

Bár több a környéken rendezett sprinten jártunk már mindketten, a szeszélyes időjárásnak hála nem jelentett nagy előnyt a helyismeret. Most mentünk először vizes gumival, most mentünk először 15˝-ös kerekekkel, úgyhogy volt mihez hozzászokni. Ettől függetlenül remekül éreztük magunkat, nagyon jó kis közösség alakult ki idén a Rally 2-ben, élmény ezekkel a srácokkal együtt versenyezni.

Az ORB-s etapok és a csúszás mennyire zavarta a versenyzéseteket? Ki tudtátok zárni ezt a rossz hangulatot, vagy csak a pálya szélén volt ez érezhető?

Stepán Árpád:

Jól elbeszélgettünk a versenyzőtársainkkal, nagyon jó kis csapat ez. Nem befolyásolta a hangulatot egyáltalán, sőt egy kis ˝csapatépítő tréningnek˝ is fel lehetett fogni. A nézőket viszont sajnáljuk.

Lovay Miklós:

Hát, nem volt túl szerencsés rögtön azzal indítani a szervizből való kiállás után, hogy egy órát még ott álltunk, mert csak száradtak fel a pályák, nekünk pedig a vízgumi volt fent... Napközben már abszolút rendben, pörgős volt a dolog - kivéve az orfűi gyors rajtolását, ahol megint csak majd' 1 órát vártunk a sorunkra.

Az idei szezonnak vége, megvan a dobogó harmadik foka az F1 kategóriában. Elégedettek vagytok az elért eredménnyel?

Stepán Árpád:

Maximálisan! Nem igazán vártunk ilyen eredményt, és a szerencsén is sok múlott.

Lovay Miklós:

Ha év elején valaki ezt mondja, akkor nem hiszem el neki. Persze titkon az ember mindig reménykedik a jó eredményekben, de kimondottan boldog vagyok, hogy sikerült felállni a dobogóra annak ellenére, hogy két versenyt is kihagyni kényszerültünk, Nyirádon pedig első helyről estünk ki. A kocsi egész évben megbízhatóan működött, év végére a motor is összeált – Köszi Lajoska - a csapat is jól dolgozott, öröm volt ez az év.

Árpi, a jövőre vonatkozó elképzeléseitekről mondanál néhány szót?

Ez még távlat, többféle alternatíva van. Az idei évre nagyon nehéz volt előteremteni az anyagiakat, általában a verseny előtti utolsó pillanatban derült ki, hogy tudunk-e menni. Hála Istennek a Rally egy nagy család, és sikerült olyan barátokra szert tennünk az évek során, akik feltétel nélkül segítenek bármiben; alkatrészben, gumiban, szervizautóban, az autó felkészítésében, illetve akár anyagiakban is. Nélkülük nem ment volna. Ha sikerül összerakni a hátteret, jövőre is másod osztályban gondolkozunk. Ha mégsem, akkor a Rallysprint bajnokság keretein belül szervezett új kategóriában (1.6 light) indulunk, kifejezetten a látványra törekedve!

Miki, hogy érzed, sikerült összeszoknotok a szezon alatt?

Abszolút. Tavaly MikuVB-n mentünk először együtt Árpival, ám régebb óta, a TME-es versenyek hajnalától kezdve abszolút jóban vagyunk. Nevezhető barátinak a viszony, teljesen megbízunk egymásban. Erősen egyre jár az agyunk, így az összhanggal sincs probléma :). Úgy érzem nagyon jó duóvá nőttünk össze mi így ketten. Nagyon jó kezű a srác, folyamatosan fejlődtünk egész évben, optimisták lehetünk a jövő évet tekintve.

Mostantól nem veszel részt a TME futamainak rendezésében. Befolyásolja ez a jövő évi navigátori szereplésed?

Hogyne. Mégtöbb időm lesz. :)



Árpi, idén találkozhatunk még veletek versenyen? Mikulás Rally, esetleg kisebb kupasorozatok versenyei?

Mikulás Rallyn esetleg nézőként. Miki külföldön lesz a munkája miatt és rengeteget kéne az autóra költeni ahhoz, hogy kibírjon egy murvás futamot. Idén talán még egy aszfaltos sprintversenyt bevállalunk, de ezt még csak tervezzük Pál Korival, aki a beugrós navigátorom, és egyben nagyon jó barát.

A végére megengedsz egy személyesebb kérdést? Hogyan jött a Takszis becenév?

Persze. A történet még az amatőr versenyekre nyúlik vissza. Annak idején nem volt állandó navigátorom, hol Hidasi Krisztiánnal (Mustang) mentem, néha Szántó András (Guszti) ült be mellém, de gyakran Szilas Csaba (Jimmy) is olvasta a kanyarokat. A versenyzőtársak elkezdtek emiatt Takszisnak hívni

Stepán Árpád:

Ha megengeded, szeretném köszönetemet kifejezni. Először is neked köszönjük Péter, hogy ez az interjú létrejöhetett!
Köszönjük a bizalmat a támogatóinknak: Pilsner Bt.; Diószegi és Társa Kft.; Shadows Mrt.; B-Trans Bt.; Hotel DAM; Kántor Gumiszerviz; Banelli Dekor; Somogyi Lajos.

Köszönjük a lehetőséget az Apu Racing Team-nek, hogy náluk versenyezhetünk.

Végül, de nem utolsó sorban köszönjük mindenkinek, aki segít (neveket nem írok, mert nagyon hosszú a lista és még valakit kifelejtenék), és mindenkinek, aki szurkol nekünk.